Dostawa, wysyłka i kurierzy meblowi

Wielu Klientów zwraca się z zapytaniem jakim kurierem wysyłamy paczki. Jak to w życiu bywa odpowiadamy, że "różnymi" bo nic nie jest czarno-białe. W przypadku wysyłki mebli gdzie ilość oraz zróżnicowanie asortymentu jest przeogromna wybór kuriera uzależniony jest od tego co zakupiłeś/aś i bazując na własnym doświadczeniu dobieramy odpowiedniego przewoźnika. 

Przy pakowaniu paczek kierujemy się zasadą, że motto kurierów brzmi: 

Wszystkich paczek nie zniszczymy, ale próbować warto

 tak więc pakujemy je tak by przetrwała nawet specjalną próbę uszkodzenia. Nasze życie to nieustanna walka z coraz to bardziej bezczelnymi kurierami.

Kiedy moja paczka zostanie wysłana?

Na każdej stronie produktu podany jest termin realizacji w dniach roboczych. Dla większości produktów czas ten liczony jest dynamicznie i oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli wejdziesz na stronę produktu w poniedziałek i zobaczysz tam informację, że wysyłka jest w 3 dni robocze, to we wtorek będzie to już 2 dni robocze (48 godzin). Dokładna data wysyłki zawsze podana jest po kliknięciu na odnośnik "(więcej)". Żeby nie było, że te dane są wyświetlane tylko na stronie i nie jesteśmy z nimi zobligowani. Gdy złożysz zamówienie zawsze w mailu potwierdzającym pod nazwą produktu wyświetlana jest data planowanej wysyłki od nas taka jaka wyświetlana była w momencie składania zamówienia. Skrypt uwzględnia weekendy i święta więc proszę też o tym pamięć, że 3 dni robocze wyświetlane w piątek rano oznaczają iż paczka zostanie wysłana we wtorek. Dokładamy wszelkich starań by skrypt podawał jak najrzetelniejsze informacje i póki co zawiódł nas tylko raz :) Pamiętaj, że istnieje też grupa produktów ze stałym terminem realizacji i przeważnie są to meble na zamówienie takie jak: materace (około 7 dni), meble twarde (od 14 do 21 roboczych) oraz tapicerka (21 roboczych).

Kiedy ją otrzymam?

Wysyłki w 90% przypadków dostarczane są na drugi dzień roboczy od odebrania paczki od nas przez kuriera i to nawet w przypadkach gdy wysyłka jest z z okolic Rzeszowa do Gdańska. Kurier powinien się skontaktować przed dostarczeniem paczki jednakże nie jest to reguła i wszystko zależy od kuriera. Gdy pierwsza próba doręczenia się nie powiedzie kurier ma obowiązek podjąć próbę dostarczenia na drugi dzień.  Później paczka wróci do nas.

W przypadku kuriera firmy DPD możliwe jest uzyskanie numeru bezpośrednio do kuriera jeśli na stronie śledzenia paczki widnieje informacja, że paczka została wydana do doręczenia. Podążaj za instrukcjami po prawej stronie podając swój kod pocztowy lub inne dane by potwierdzić swoją tożsamość a numer zostanie wyświetlony.

Jak śledzić przesyłkę, gdzie znajdę numer listu przewozowego?

Numer listu śledzenia wysyłany jest na adres mailowy podany przy składaniu zamówienia dwukrotnie: pierwszy raz gdy numer listu przewozowego zostanie nadany i drugi raz w momencie gdy system wykryje, że paczka została odebrana przez kuriera z naszego magazynu czyli przeważnie te 2 maile przychodzą tego samego dnia. W mailu podany jest bezpośredni link do śledzenia przesyłki na stronie przewoźnika. Numer listu przewozowego również dostępny jest na stronie śledzenia zamówienia. Jeśli Twoje zamówienie zostało złożone jako gość wystarczy, że rozwiniesz panel obok koszyka i w sekcji "śledzenie zamówienia gościa" podasz swój numer listu przewozowego oraz swój adres email i tam odnajdziesz numer listu jak i inne informacje o swoim zamówieniu (statusy zamówień, numer do swojego opiekuna zamówienia itp).

Paczką czy paletą?

Oczywistym jest, że nie wyślemy Ci 1 krzesła na palecie jednakże już nieco inaczej sprawa wygląda w sprawie stołów. Wiele z nich możemy wysłać paczkami, natomiast zdarzają się takie konstrukcje, które ze względu na swój gabaryt lub możliwość uszkodzenia w transporcie muszą zostać wysłane na palecie. Podoba sytuacja występuje również w przypadku łóżek i choć jakieś 95% łóżek jesteśmy w stanie wysłać wielopakiem to już zestawy łóżka z materacem lepiej już posyłać przesyłką paletową. Gdy Twoja przesyłka będzie kwalifikować się do wysyłki paletowej damy Ci o tym znać.

Dostawa na godzinę

Ogromna część Klientów w notatkach do zamówienia zostawia informację pokroju "Proszę o dostawę po 16ej" i te uwagi oczywiście wstawiamy podczas nadawania listów przewozowych lub palet jednakże nie gwarantujemy tego czy kurier zechce respektować taką notatkę. Taka usługa w niektórych firmach kurierskich jest dodatkowo płatna jednakże w żadnej z 6 firm którymi wysyłamy nie ma możliwości domówienia takiej usługi. Jeden powie tak, drugi powie nie i ciężko niestety ręczyć nam za pracowników w całej Polsce. Najlepszym rozwiązaniem sytuacji jest zamawianie paczek mniejszych gabarytowo np do miejsca pracy jeśli mamy je jak potem przetransportować lub jeśli istnieje taka możliwość - zostawić u zaufanego sąsiada lub na posesji w bezpiecznym miejscu.

Uszkodzona paczka i co z tym protokołem szkody

Wiele osób obawia się o to, że jeśli kurier zostawi paczkę lub odbierze ją ktoś inny a coś okaże się uszkodzonego to tyle - amen, koniec, finito, przepadło i tyle. Trzeba żyć z uszkodzoną przesyłką. Nie do końca :) Najpierw należy się upewnić czy uszkodzenie mogło powstać w transporcie czy jest to wada fabryczna, wykonać dokładne zdjęcia i przesłać je na adres reklamacje@meblujdom.pl i jeśli zauważymy, że jest to uszkodzenie powstałe w transporcie tak masz około tygodnia od momentu wręczenia paczki do wezwania kuriera by spisać protokół szkody.

Uwaga również na folie na frontach mebli twardych! Wiele osób dzwoni i zgłasza uwagi, że wszystkie fronty są porysowane w transporcie ponieważ nie zauważyli ultra cienkiej folii ochronnej :) Żeby było śmieszniej gdy sam kiedyś składałem zestaw Naomi od Bogfranu nie zauważyłem tej folii :)

Wysyła mebli na sobotę

Jest to bardzo ciekawy temat i pomimo tego, że około 80% paczek jest sukcesywnie dostarczonych w sobotę to istnieją odstępstwa od tej reguły, którymi chcielibyśmy się podzielić. Firmy kurierskie pozwalają zaznaczyć opcję dostawy na sobotę do dowolnego rejonu i stref, opłata dodatkowa zostanie naliczona jednakże później otrzymamy informację, że paczka nie zostanie dostarczona ponieważ opcja dostawy na sobotę działa tylko w tzw "pierwszych strefach" czyli w dużych miastach oraz w okolicach magazynów dystrybucyjnych.

Żeby było śmieszniej przesyłki dostarczane są w 24 lub 48 godzin od nadania więc teoretycznie jeśli paczka na sobotę wyjdzie od nas w czwartek i to kurierzy podejmą próbę doręczenia w piątek i jeśli takowa próba się uda tak opłata za dostawę na sobotę nie zostanie nikomu zwrócona. Ciąg dalszy kabaretu dotyczy spraw w których paczka na sobotę nie zostanie dostarczona w sobotę lecz w poniedziałek to również opłaty nie zostają zwrócone. Regulaminy firm kurierskich są tak zawiłe, że jeszcze nie zdarzyło nam się z nimi wygrać. Nie i tyle.

Nie możemy niestety ręczyć za rzetelność kurierów i firm. Każdy oddział rządzi się swoimi zasadami i często zdarza się, że Klienci sami wspominają nam by np do nich nie wysyłać paczek określoną firmą XXX ponieważ kierowca to cham i prostak (realne słowa Klienta).

Dostawa mebli za granicę

W większości przypadków nie ma problemów z dostarczeniem mebli do dowolnego kraju w Unii Europejskiej. W szczególności łatwe i przyjemne są wysyłki do Niemiec, Holandii, Francji i Anglii ponieważ w większości przypadków korzystamy z usług zaufanych przewoźników prywatnych, którzy dbają o nadane im paczki. Wysyłamy również palety i paczki do innych krajów jednakże zawsze po zakupie koszt ustalany jest indywidualnie. Prosimy o wcześniejszy kontakt lub złożenie zamówienia a ewentualną różnicę rozliczy się z kurierem lub jako dopłatę np. PayPalem. Zachęcamy do kontaktu by uzyskać więcej informacji na ten temat. 

Istnieje również możliwość podesłania własnego kuriera lub transportu po zamówione meble. Daj nam znać o tym wcześniej kto lub jaka firma będzie odbierać te meble a wydamy te meble określonemu przez Ciebie dostawcy.

Dostawa mebli z wniesieniem

Jeśli chodzi o standardowe przesyłki paczkowe to pracownik firmy kurierskiej ma obowiązek wniesienia paczki pod drzwi Klienta jeśli waga takowej nie przekracza 30 kilogramów. Warto oczywiście pomóc kurierowi przy większej ilości paczek ponieważ pomimo tego, że to jego praca to warto szanować się nawzajem :) W przypadku przesyłki paletowej w zakresie dostawcy leży tylko i wyłącznie wypakowanie palety na posesji lub przed blokiem Klienta i nie będzie on pomagał w zakresie wniesienia. Jak to jednak w rzeczywistości bywa można spróbować się z kierowcą dogadać i zaproponować mu zasadną przez siebie kwotę by pomógł wnieść zawartość palety. Nie jest to już od nas zależne. Na specjalne życzenie możemy zamówić firmę z dostawą z wniesieniem gdzie przyjadą do Państwa 2 kierowców jednakże koszt takiej usługi oscyluje w granicach 300 zł i termin wysyłki uzależniony jest od tego, jak rozplanowana jest trasa przewoźnika.

Dostawa własnym transportem w zakresie około 40 km

W granicach około 40 km od naszego sklepu stacjonarnego możemy rozwozić meble z często darmową dostawą naszym własnym transportem i opcjonalną możliwością wnoszenia. Oczywiście zamówienia w Kolbuszowej dostarczamy bez żadnych opóźnień. Własnym transportem oczywiście nie dostarczamy małych krzeseł ponieważ te opłaca się nam bardziej wysłać kurierem. 

Kupiłem produkt z wysyłką w 24 godziny ale po godzinie 13ej lub nieco później, otrzymałem numer listu przewozowego jednak po statusie widzę, że paczka nie została odebrana. Dlaczego?

Meble z wysyłką w 24 godziny znajdują się bezpośrednio na naszym magazynie i nasi kurierzy podjeżdżają do nas o różnych porach, przeważnie w okolicach godziny 13-14ej więc jeśli zamówienie zostało złożone i opłacone (lub zamówione za pobraniem) musi zostać do niego zlecony list oraz paczka musi zostać przygotowana. Jeśli dział logistyczny nie zdąży przygotować paczki do wydania przed przyjazdem kuriera lub jeśli kurier już po prostu był po odbiór paczek to paczka zostanie wysłana następnego dnia roboczego. Może się też również zdarzyć sytuacja w której po prostu kurier nie zmieści już paczki na samochód i paczka zostanie wysłana również następnego dnia roboczego o czym informujemy z wyprzedzeniem - zdarza się to bardzo rzadko ale warto o tym wspomnieć choćby z czystej przyzwoitości.

Odbiór osobisty mebli w salonie stacjonarnym

Pamiętaj, że oczywiście możesz zamówić meble i odebrać je osobiście - warto wtedy zapytać o dodatkowy rabat za swój czas oraz to, że i również my nie ponosimy kosztów wysyłki. Nasz salon stacjonarny znajduje się w Kolbuszowej (woj. podkarpackie) i jest to miejscowość pomiędzy Rzeszowem, Mielcem a Stalową Wolą.


Tagi: dostawa, wysyłka, koszt

Myślisz, że komuś jeszcze ten wpis może pomóc lub uważasz go za wartościowy? Podziel się nim!
Wiem, że potrafisz bezpośrednio skopiować link z przeglądarki i go gdzieś wkleić ale poniżej masz lekkie ułatwienie :)

Facebook Logo Twitter logo G+ logo Logo LinkedIn Ikona poczty elektronicznej