Jak to jest ze zwrotem fotela lub ogólnie mebli kupionych w sklepie internetowym?

Jak to jest ze zwrotem fotela lub ogólnie mebli kupionych w sklepie internetowym?

Większość sklepów oferuje i wręcz chwali się tym, że masz 14 dni na zwrot rzeczy zakupionej w Internecie. Nie ma się czym chwalić ponieważ jest to gwarantowane przez polskie prawo konsumenckie. Nie każdy jednak wspomina o mniej przyjemnym aspekcie takiego zwrotu, jeśli produkt posiada ślady użytkowania lub chociażby skręcania. W przypadku po prostu odesłania niezłożonego fotela, mebla w paczce możesz liczyć na pełen zwrot - poniesiesz niestety wtedy koszt odesłania paczki z powrotem. Możesz również odmówić przyjęcia paczki i nie poniesiesz z tego tytułu żadnych konsekwencji o ile nie było to zamówienie za pobraniem, ale o tym później - zapraszam do dosyć specyficznej lektury z której dowiesz się jaki przysługuje Ci zwrot gdy towar który zamówiłeś stracił pełną wartość sprzedaży.

Złożony fotel - jaki przysługuje mi zwrot?

Sytuacja się komplikuje właśnie w momencie złożenia fotela, ponieważ:

  • po pierwsze taki proces zostawia ślady użytkowania na śrubach i gwintach 
  • rozłączenie siłownika gazowego od mechanizmu jest dosyć problematyczne i trzeba użyć np młotka wraz z kluczem francuskim by je rozdzielić. To niestety zostawia nieodwracalne ślady choć czasami zdarza się to zrobić w sposób całkiem zgrabny i nieinwazyjny. Niektórzy Klienci po prostu wybijają tylko gwiazdę jezdną i zostawiają siłownik w mechanizmie.
  • rujnuje się aspekt "rozdziewiczenia" paczki i ten przyjemny moment wyciągania nowych elementów z fabrycznych opakowań, folii itp. Ogólnie każdy wie, że to tylko kosmetyka jednak nie chciał(a)byś otrzymać takiej paczki po której widać, że ktoś już je otworzył i spakował ponownie przed Tobą.

To wszystko sprawia, że taki produkt nie jest już uznawany za pełnowartościowy, kolokwialnie mówiąc traci swój podatek od nowości pomimo tego, że jest on w pełni użytkowy. Analogicznie wyjeżdżając nowym samochodem z salonu traci on przynajmniej 10% swojej wartości. Każdy chciałby być pierwszym właścicielem i za to właśnie się płaci. 

Również i u nas obowiązuje często zasada 10% jednakże w wielu przypadkach robimy wyjątki i potrącamy tylko 20-40 zł za siłownik. Czasami może się zdarzyć, że w ogóle nie potrącimy nic ze zwrotu ponieważ fotel trafi do nas na ekspozycję w salonie i zwrócimy Ci pełną kwotę za produkt. Wszystko jest zależne od wielu czynników.

Nie możemy zwrócić takiego towaru do producenta - po prostu nam go nie przyjmie. Co najgorsze - istnieje banda cwaniaków, pseudo sprzedawców, wręcz chamów, kombinatorów którzy skręcane fotele oddają do producenta. Później taki fotel ładnie zapakowany odbieramy od producenta, wysyłamy do Klienta a ten po rozpakowaniu zarzuca nam, że wysłaliśmy mu towar używany. Polak polakowi polakiem :(

Nie sprawdzamy zawartości paczek przed wysyłką by uniknąć podejrzeń o to, że wysyłamy używany towar - robimy to tylko wyłącznie na prośbę Klienta, który będzie świadom tego, iż paczka posiada naruszone oryginalne taśmy.

Pamiętaj: w innych sklepach niektórzy reklamują się, że dostawa i zwrot jest darmowa i tak jest - nie ponosisz kosztów wysyłki w obie strony - jednak wtedy sklep z wartości zwrotu często odliczy Ci właśnie te koszty, tłumacząc, że towar po sprawdzeniu nie nadaje się do pełnej ponownej odsprzedaży. Sprytne co nie?

Może Cię zainteresować: Jak zdemontować siłownik hydrauliczny w fotelu obrotowym?

Jak oceniamy ile produkt stracił na wartości?

Gdy zgłosisz nam mailowo lub pisemnie chęć zwrotu towaru tak trafia on na nasz magazyn gdzie sprawdza go nasza ekipa magazynowa i ocenia ślady powstałe podczas testowania. To od tej ekspertyzy głównie uzależniona jest kwota odjęta od zwrotu. Może się okazać, że fotel został źle spakowany do ponownej podróży przez co uszkodzeniu również uległy np. elementy styropianowe. To wszystko ogólnie wpływa na to jaką kwotę odejmiemy od zwrotu.

Co w przypadku gdy zakup był na raty?

Rat nie da się anulować i zamieniają się wtedy w pożyczkę. Tzn zwracana jest kwota (pełna lub nie - o tym powyżej) natomiast raty należy spłacać tak jak by to miało miejsce podczas normalnej transakcji. Niektórzy w ten sposób ogarnęli, że gdy trwa akcja raty PayU 0% to można sobie wziąć fajną nieoprocentowaną pożyczkę na 3,6 lub 10 rat, choć zdarza się, że i bank czasami zapyta się Klienta czy towar u niego już jest. Decyzją Klienta jest to co przekaże bankowi.

Porady - co robić by przetestować a pozostawić jak najmniej śladów

  • użyj smaru silikonowego, przezroczystego na łączeniach siłownika z mechanizmem w małej ilości by łatwiej rozdzielić je rozdzielić. Po rozmontowaniu zetrzyj resztki.
  • smaru można również użyć na śruby 
  • na klucz nałóż gumową osłonkę by nie pozostawić rys na śrubie, gwincie, otworze
  • dbaj o opakowanie, otwieraj zafoliowane elementy z gracją, nie rozrywaj na siłę, najlepiej bardzo, ale to bardzo ostrożnie naciąć folię by nie uszkodzić tapicerki i wyjąć element z opakowania
  • zaklej ponownie elementy przezroczystą taśmą lub użyj nowych folii.
  • nie montuj kółek do gwiazdy i nie wyciągaj ich z opakowania - możesz przetestować fotel bez kółek stawiając gwiazdę np na dywanie
  • umyj ręce (pozdrowienia dla fanów Dem3000)

Czym odesłać paczkę by było jak najtaniej?

By zaoszczędzić na odesłaniu paczki polecamy skorzystać z usług pośredników kurierskich takich jak:

  • Apaczka.pl
  • Zlapkuriera.pl
  • Sendit.pl
  • KurJerzy.pl
  • Furgonetka.pl

Wprowadź wymiary swojej paczki, jej wagę u wszystkich pośredników, wybierz datę odbioru paczki od Ciebie i sprawdź który z pośredników oferuje najlepszą cenę dla Twojego gabarytu. Zawsze jest to zależne, więc warto sprawdzić u wszystkich.

Życzymy jednak by zakupy w naszym sklepie by taka sytuacja w ogóle nie miała miejsca i jak zwykle prosimy o rozważne zakupy. Nie jesteśmy tym sklepem, który naciąga na byle jaką sprzedaż, zdarza nam się nawet odradzać zakupów konkretnych modeli. Z tą myślą Cię zostawiam drogi, świadomy czytelniku z wątpliwościami :)